lørdag den 31. juli 2010

Födelsedag for Svenskefanden

Min elskede fyldte år i går, og som en lækker chilensk merlot bliver han kun bedre med årene!
Og han holder sig godt, gør han - jeg er lige dele imponeret og misundelig for jeg nægter at tro at en synder som mig kommer til at holde sig så frisk i kødet som ham når jeg selv har de 40 indenfor overskuelig rækkevidde.
Han fyldte 38. Et lidt intetsigende tal... Ikke midt i trediverne, men ej heller på nippet til 40. Og vi fejrede ham ganske voksent, synes jeg faktisk. Brunch om formiddagen på Smagløs og rødvinshygge om aftenen med en håndfuld af de bedste mennesker vi kender! Der blev givet gaver, knus og fortalt historier fra de varme lande, og da gæsterne gik hjem kvalte vi resten af roséen og svælgede i minder fra da vi først mødtes.

Den anden dag tog jeg mig selv i at beskrive nogle mænd jeg så i tv som "gamle - nok midt i fyrrerne"... Bagefter kom jeg til at tænke på om man i dag overhovedet kan betegne en mand i den alder som "gammel"? Den sidste ubøjelige rest af teenager i mig har allerede rullet med øjnene af spørgsmålet fordi 40 er sgu da totalt tussegammelt!!! Den del af mig som snart kun har 3 år til det store 3-0 læner sig til gengæld tilbage i sofaen og smiler - neeej, fyrre er overhovedet ikke gammelt - man er så ung som man selv holder sig og desuden, hvad betyder alder overhovedet? Jeg er selv "kun" i kategorien "midt i tyverne" og dermed stadig ifølge omverdenen  både ung, stram, uerfaren og med alle veje åbne. Men på den anden side har jeg både barn, gæld og (næsten) en lang uddannelse i rygsækken - og det vidner vel om en smule erfaring, en del løs hud hist og pist og en karriere som efterhånden er nogenlunde udstukket...?
Uanset hvad så er der få der kan prale af at holde sig så godt som Svenskefanden! Selvom han har masser af erfaring, karriere, barn, og pensionsopsparing så blomstrer han stadig i fuld flor, til glæde for mig, Jonte og alle der er omkring os. Så Hip-hurra for min store kærlighed - han længe leve!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar