søndag den 6. februar 2011

Nemesis.

Lillemanden er syg igen. Han kaster op, har feber og snotter og hoster og det er en jammer... Nætterne er lange når man skal op i timevis og trøste og vade gulvet tyndt.

Der er to slags forældre til store/voksne børn.

Der er den slags der ikke kan huske at deres børn nogensinde græd, var syge, var vågne om natten eller var uartige.
Så er der den slags der nærmest KUN husker hvor syge deres børn var, at de var umulige og uregerlige og græd hele natten igennem de første 3 år.  (Mine forældre for eksempel).
Jeg ved ikke hvilken slags forældre der er mest irriterende at tale med når ens eget barn er sygt, for der er så godt som INGEN medfølelse eller forståelse at hente nogen steder fra. Den ene slags forstår nærmest ikke hvad man taler om. Den anden slags bliver nærmest lidt skadefro fordi "så kan man selv se hvordan det er!"... Jo, det er nok den sidste slags jeg har aller mindst lyst til at snakke med i disse dage...

Jeg har hermed dokumenteret at mit barn både græder og er sygt, og samtidigt fuldstændig vidunderlig dejlig, og jeg sværger at jeg aldrig vil tale ned til andre med syge børn:





 

3 kommentarer:

  1. Han er helt fantastisk, føgler med jer, og håber inderligt på at det hele meget snart vender.

    SvarSlet
  2. Mange tak Josefine :) Jeg synes allerede det har lysnet lidt i dag og lægen konkluderede at det hverken var lungebetændelse eller ørerne, men "bare" en slem forkølelsesvirus. Håber det går godt med jer også :)

    SvarSlet
  3. Aaaa Monica, du skal altså have lavet noget helt tosset for at det kan have noget som helst Nemesis på sig det der...
    Det Kan under ingen omstændigheder på Nogen måde være bare det mimdste selvforskyldt! Og lille Jonte har neppe gået rundt og pralet af at han aldrig bliver syg... hvilket jeg kender een der gjorde engang... Og gæt hvem der har fanget forkølelser, influenza og des lige lige siden! Ironisk! Og muligvis Nemesis!

    God bedring med han søde... Det er lorte øv når de små er syge, og jeg føler med dig/Jer!

    Har inviteret dig til en lille leg du kan hygge dig med når du har overskud igen!
    http://flyverhelt.blogspot.com/2011/02/uha-min-allerfrste-blogleg.html

    SvarSlet