fredag den 18. marts 2011

LORTEDAGE!!!

Årh for fanden - bedst som man tror at man har nogenlunde styr på det her alenemor-for-en-uge-halløj så kommer der sådan en (bogstaveligt talt) lortedag som i går - og den har så bare besluttet sig for at smøre sig ind over idag også.

I går skulle jeg endelig nå at få lavet noget på specialet som grundet feber, hosteanfald, deraf resulterende søvnmangel og generel børnekaos ikke er blevet rørt ved i denne uge... Ungen var afleveret, jeg havde hentet de bøger på bib som jeg skulle bruge, havde fundet en dejlig læsecafe, sat mig og bestilt et par ostemadder og en stor latte - computeren var åbnet - og så ringer telefonen. Min søn havde fået diarré og skidt sig selv helt om i nakken og derfor kunne han ikke blive i vuggeren. Kaffen blev hældt på papkrus, computer og bøger pakket sammen og ostemadderne blev stoppet ned i halsen med så voldsom kraft at jeg gylpede mens jeg småløb ud af cafeen - hele dagens projekt var aflyst. De havde så valgt at skifte hans tøj og lægge ham i barnevognen til en lur, og da jeg blæser ind ad døren med sved på panden har han da sovet sødt de sidste 20 minutter... HRMPF!!!

Jeg trillede slukøret hjem med den snorksovende prutbanan i vognen. Han vågnede da vi kom hjem, og se hvor fint de havde klædt ham på dernede i vuggeren:


Undertøjet yderst, og så liige en strikvest ovenpå - altsammen i flotte, men knapt så matchende farver - jeg grinede lidt...

I dag så morgenen så sådan ud:

Kl. 6.35: Jeg havde mekanisk fodret ungen med grød og mos i 10 minutter før jeg opdagede at alt hvad der kom ind, kom ud igen straks jeg kiggede væk og at der derfor lå ca 2 dl udspyttet grød inde UNDER hagesmækken som jeg havde bundet for løst...
Kl. 7-8.00 sidder jeg småhysterisk på telefonen med flere af ungersvendende fra 8660 som netop har leveret en klasseperformance på Go'morgen Danmark

SE DET HER!!!!

http://go.tv2.dk/video.php/id-38266611.html?fbs


alt imens Jonathan, uden opsyn - flot nittemor - har nået at kompensere for den grød han ikke spiste ved at tømme kattens mad og vandskåle ud på gulvet og jeg gætter på at han har nået at gumle et par kattepiller i sig før jeg fangede ham... For filan, unge (for det er nemlig HAM der er den trælse her)!!!
Kl. 8.20 står vi på den forkerte bus mod Vuggeren, og ca. 5 minutter efter vi er stået på går det op for mig at Jontes taske med madpakken i står hjemme foran terrassedøren, fordi jeg stillede den der inden jeg slæbte barnevognen ned...
Kl. 10.30 står jeg foran køreskolen, klar parat til teori og opdager at de om fredagen ikke åbner før kl 12.
Kl. 10.45 chekker jeg for første gang min mail og opdager at jeg på grund af de andre ting har svedt et møde ud med min specialevejleder kl 9... FUCK!!! FUUUCK FUCK FUCK hvor det bare fucking ikke spiller for mig i dag!!!!

Jeg er bare et rodehoved i dag, og jeg burde egentlig bare give op og gå i seng, hvis ikke det var fordi jeg stadig skal op og hente en underskrift fra min kørelærer, skrive de 15 siders speciale jeg overhovedet ikke har nået at skrive i denne uge, læse en bog eller to til specialet, muge ud i køkkenet, vaske daggamle klatter af makeup ud af øjenkrogene, rede mit hår og barbere ben til Niklas kommer hjem i aften OG koge mere mos til Bassimutten skal hentes om... 2 timer og 50 minutter...

HM!!!

Her er lidt overspringshandlinger i form af hyggelig video- og billedspam af den lille, som I kan kigge på mens jeg går ind under dynen og gemmer mig:












Ja, Jonte er endnu ikke blevet glad for sin maske, men når man har astmatisk bronkitis, så SKAL man altså trække vejret 10 gange i sin maske 2 gange dagligt. Så det hjælper lidt når man enten kan få lov at låne mors telefon, eller når Mormor klovner imens.


Onsdag smuttede vi i svømmehallen med Kate og Sylvester - det var bare SÅ sjovt, selvom det ikke ser sådan ud på billedet...


Og sådan så vi ud da vi genså interviewet med Onkel Rune og Onkel Jeppe på computeren: 


Glæder mig lidt til mit liv begynder at handle om andet end lort, baby, babylort og vuggestuetider... :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar